צור קשר

ניקוי חול – שיטה יעילה לניקוי על בסיס התזת חול

ניקוי חול הוא תהליך שנועד לנקות מתכות, להסיר חלודה ולהסיר צבע באמצעות טכניקה של התזת חול בלחץ גבוה. ישנם כמה אלמנטים חשובים הקובעים את איכותו ויעילותו של ניקוי חול – קשיחות החומר השוחק, גודלם של החלקיקים השוחקים, זווית ההתזה, מהירות התזת גרגרי החול, סוגי הגרגירים המותזים ועוד.

אם אתם מעוניינים להסיר שאריות צבע, לכלוך וכתמי שמן ממתכות או להסיר חלודה ממוצרי מתכת, סורגים וכדומה, ניקוי בחול יכול להיות פתרון מצוין עבורכם. ניקוי בחול היא שיטה וותיקה שהוכחה כיעילה מזה עשרות שנים והיא מתבססת על טכניקת ניקוי בלחץ גבוה באמצעות התזת חול על המשטח המיועד במהירות גבוהה. ניקוי בחול היא שיטה שניתן ליישם על גופי בטון, זכוכית ומתכת וכן על ספינות, צינורות וחזיתות של מבנים.

ניקוי חול יכול להוות עבודה הכנה לציפוי וצביעה של משטחים תעשייתיים. בעזרת ניקוי חול ניתן להבטיח שהצבע יישמר לאורך זמן ולא יתקלף בקלות. ניקוי חול הוא שלב חשוב מאוד לפני שמתחילים עבודות של ציפוי או צביעה תעשייתיים והוא מנקה את המשטחים בצורה הטובה ביותר. התהליך עצמו של ניקוי חול מתבצע באמצעות התזתם של הגרגרים ודחיפתם על ידי זרם חזק. החיכוך שנוצר בין הגרגרים לבין המשטח אותו מנקים הוא זה שבעצם מסיר את הלכלוך ומבצע את הפעולה, והאפקט מזכיר פעולה של נייר זכוכית רק בצורה טובה יותר. חשוב לציין שניקוי חול לא חייב להיעשות דווקא עם חול וניתן להשתמש בגרגרים של חומרים שונים. דוגמאות לגרגרים שניתן להשתמש בהם בניקוי חול – חצץ פלדה, סיגי נחושת, קליפות אגוז וכדומה.

מדוע כדאי להשתמש בשיטת ניקוי בחול?

ראשית, המחיר של ניקוי בחול איננו יקר בהשוואה לשיטות אחרות והוא בהחלט משתלם. מעבר לכך, באמצעות ניקוי חול ניתן להגיע לכל פינה וחריץ ולנקות אותם היטב מכיוון שגרגרי החול הינם קטנים מאוד. יתרון נוסף של ניקוי חול הוא מהירות התהליך – בהשוואה לשיטות אחרות, בעזרת ניקוי בחול ניתן לחסוך יותר מחצי מהזמן. בנוסף, כפי שנאמר קודם, ניקוי בחול גם מסייע לקליטה ושימור טובים יותר של צבע לאורך זמן.

 

ניקוי חול, שהם טכנולוגיות

ניקוי חול, שהם טכנולוגיות

דילוג לתוכן