צור קשר

שימור מבנים | שיקום מבנים

שימור מבנים | שיקום מבנים – הפעולה של שיקום ושימור מבנים נועדה לחדש מבנים בעלי חשיבות ובכך לשמר אותם, בין אם מדובר במבנים היסטוריים ובין אם מדובר במבנים בעלי ערך תרבותי או אדריכלי.

במהלך שימור ושיקום המבנים נוקטים במספר פעולות שמטרתן להבטיח את המשך קיומו התקין והשלם של מבנה כלשהו. פעולות השימור כוללות הגנה על המבנה בעזרת גידור או קירוי, תחזוקה כוללת, ייצוב, והחלק העיקרי הוא שימור של הדברים הקיימים, שחזור של הדברים כפי שהיו בעבר (ללא תוספות או שינויים), ושיקום. כמובן שבמידת הצורך ניתן גם לנקוט בפעולות כגון העברה של המבנה למקום אחר, פירוק והרכבה מחדש, יצירת העתק מדויק (שכפול), או אפילו בניה מחדש (רה-קונסטרוקציה).

המטרה של שימור מבנים | שיקום מבנים

המטרה העיקרית של שימור ושיקום מבנים היא לשנות את הסביבה במידה מסוימת ולהפוך אותה לעשירה יותר ואיכותית יותר. חלק מהעניין בשימור ושיקום מבנים הוא לגרום לסביבה להכיל גם שכבות מהעבר ובכך להפוך אותה למעניינת יותר ולכזו הנותנת ביטוי לזהות מקומית ולאופי מסוים של המקום.

סיבות עיקריות לביצוע שימור מבנים | שיקום מבנים

כאשר בוחנים מבנים (בנייני משרדים, מבני תעשייה, בנייני מגורים) ניתן לראות כי היסודות, העמודים הקורות והמעטפת נוטים להישחק ולהיפגע כתוצאה מגורמים שונים כגון תזוזות קרקע, פגעי מזג אוויר או קורוזיה. מלבד העובדה שאותם מפגעים גורמים לנזק וויזואלי, הם בעיקר מסכנים את המבנה ואת עמידותו. מסיבה זו שיקום ושחזור מבנים היא פעולה רצויה מאוד ואף נדרשת בכל מיני מבנים. ערכו של מבנה משומר גבוה יותר מזה של מבנה חדש. מעבר לכך, רשויות מקומיות לעתים נותנות זכויות בנייה מיוחדות לשיקום ושימור מבנים.

במשך השנים התפתחו מספר גישות העוסקות בשיקום ושימור מבנים ובדרכי הפעולה. הגישות השונות לשיקום ושימור מבנים נובעות מהשקפות עולם שונות לתפקידם של המבנים, לחלקם במורשת היסטורית כלשהי, ולמאפייניהם העיצוביים והאסתטיים. בין הגישות לשיקום ושימור מבנים קיימת הגישה ההיסטורית, הגישה האדריכלית והגישה התרבותית. לרוב, אנשים המעוניינים לבצע שימור ושיקום מבנים עושים זאת על מנת לעשות שינויים עיצוביים, אדריכליים וויזואליים.

שיקום מבנים, שימור מבנים שהם טכנולוגיות

שיקום מבנים, שימור מבנים שהם טכנולוגיות

 

דילוג לתוכן