צור קשר

עבודות בגובה

פרק זה יעסוק באופן כללי ביותר בתחום העבודות בגובה, אך יכיל בתוכו גם מידע תמציתי על מסלול העבודה שמתייחס לתחזוקה החיצונית בגבהים באמצעות סנפלינג (גלישה על חבלים).

זהירות ונהלים בעבודות בגובה

חשוב לציין, כי כבר לפני כ-100 שנים בערך, קיבל נושא העבודה בגובה התייחסות משמעותית, עקב נפילות, פציעות ותאונות שחלקן נסתיימו במוות. במהלך השנים, נחקקו חוקים, נכתבו תקנות ונקבעו נהלים מסודרים לשם אכיפת הנושא וקיומו. תכנים אלו קרמו עור וגידים על-מנת לצמצם עד כמה שאפשר ולמנוע את הנפילה מגובה בעת הפעילות המתבצעת.

ראוי לציין, שגם במדינת ישראל חל מפנה רב במהלך השנים האחרונות (בעיקר בעשור האחרון) ונושא העבודות בגובה הוחדר בשיטתיות לתוך ארגונים, גופים, חברות ויחידים העושים ופועלים בענף, על מנת להגביר את המודעות לעניין הסכנות הטמונות במסגרת העבודה בגובה. כיום, אף ישנם בארץ בתי ספר העוסקים באופן ספציפי בהדרכות מיוחדות, המתקשרות לכל סוגי העבודות בגובה ודרכם ניתן לקבל הכשרות והסמכות מתאימות. תקנות העבודה בגובה, מחייבות את העובדים להשתמש בציוד מגן מתאים בפני נפילה ונכתבו הגדרות מפורטות כיצד יש לנהוג בכל דבר ועניין.

באופן עקרוני, כל עבודה המתבצעת בגובה שמעל לשני מטרים ובגינה עשוי העובד ליפול לתוך חלל ו/או עומק העולה על 2 מטרים, מחייבת התייחסות של עבודה בגובה. העבודות בגובה, מתקיימות בכל מיני תנאים ואמצעים והן מכילות עבודה על סולמות, פיגומים, במות הרמה, מנופים, סלי- הרמה ניידים, ע"י חבלים (סנפלינג) ועוד.

מערכות אבטחה לעבודות גובה

לצורך ביצוען של כל העבודות הנעשות בגובה, יש להתנהל באמצעות מערכות אבטחה שונות הנחלקות למספר סוגים, בהתאם לסוג ואופי העבודה. למשל, במסגרת עבודות בגובה המתבצעות באמצעות גלישה על חבלים "סנפלינג", העובד משתמש בציוד מגן אישי הכולל בתוכו חבלי-גלישה, רתמת בטיחות מלאה, טבעות עבודה, רצועות אבטחה, קסדת מגן לראש, אמצעי חיכוך, אמצעי אבטחה ועוד עזרים ייעודיים המשמשים אותו במהלך הפעילות בגלישה. הציוד חייב להיות תקין לחלוטין ולשאת תו-תקן של יצרן מוכר בעל וותק ומוניטין.

בעבודות סנפלינג המתקיימות בגובה, אנו מיישמים מספר רב של עבודות ופעילויות שונות, אשר רובן ככולן מתקיימות תחת קיום כל הוראות הבטיחות והסייגים הנהוגים, לשם שמירה על בריאותם של העובדים. מעבר לדגשים הבטיחותיים וכללי האצבע אותם אנו מנהיגים במסגרת העבודה השוטפת, אנו מבצעים מעטפת הגנה נרחבת יותר בעבודות מסוימות בהן נעשית עבודה באמצעות כלים חשמליים חדים ו/או כלי עבודה הפולטים חום רב. למשל: בעבודות הנוגעות לניקוי בהתזת שחיקה של חול ו/או חומרים אברסיביים אחרים, אנו מבצעים מעטפת התגוננות מסביב לחבלי הגלישה והאבטחה, על מנת שסילון החול המותז לא יפגע בחבלים.

כך גם בעבודות ריתוך והלחמה וכן גם בעבודות של ניסור וחיתוך באמצעות משחזות חשמליות וכלים חדים. בעבודות הקשורות לצביעה וריסוס אנו משתמשים בציוד מגן ולבוש מתאים לכיסוי הראש וכפות הידיים וחובשים מסיכת נשימה להגנה על דרכי הנשימה. כך על זאת הדרך, נתאים כל דבר ועניין לגופו ונשתמש בעזרים הספציפיים לעבודה המיועדת.

לעומת זאת בעבודות של ניקוי חלונות, התקנת שילוט ועבודות קלות הנעשות באמצעות חומרי אטימה קרים על בסיס מים, נוכל להתניד באופן חופשי ובנוחות רבה יותר, מבלי להשתמש באמצעי לבוש מסורבלים ומערכות להגנה על דרכי הנשימה.

 

חברת "שהם טכנולוגיות" או בשמה הראשוני "שהם ציפויים תעשייתיים", נותנת מזה כעשרים וחמש שנים שירותים קבלניים בתחום של התחזוקה החיצונית בגבהים, באמצעות חבלים, מערכות הרמה, במות חשמליות, תרנים ועוד.

 

עבודות בגובה, שהם טכנולוגיות

עבודות בגובה, שהם טכנולוגיות

דילוג לתוכן